Zalecane minimalne spożycie warzyw i owoców to 400 g dziennie (w proporcji 3/4 warzywa i 1/4 owoce). Aby osiągnąć taką ilość, warto dodawać warzywa lub owoce do każdego posiłku. Dziś więc podrzucamy pomysł, jak w smaczny i prosty sposób przygotować wegetariański obiad, w którym spokojnie dostarczymy sobie 200-300 g różnorodnych warzyw. Tylko w jednym posiłku 😉 Dodatkowo forma podania będzie jak najbardziej przystępna dla dzieci, nie zawsze przekonanych do dużej ilości warzyw 😉

MAKARON Z WARZYWAMI W SOSIE PIECZARKOWO-ŚMIETANOWYM

SKŁADNIKI (1 porcja):
– 70 g pełnoziarnistego makaronu (np. tagliatelle),
– 1 łyżka oliwy,
– 100 g pieczarek (około 5 sztuk),
– pół cebuli,
– ząbek czosnku,
– ok. 200 g wybranych warzyw (fajnie sprawdzi się cukinia, brokuł, fasolka szparagowa, szpinak, kalafior – co macie pod ręką, świeże lub mrożone),
– sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi, oregano,
– domowy bulion warzywny lub koncentrat bulionu warzywnego Winiary,
– 50 g śmietany 18% tłuszczu, do zup i sosów,
– 1 płaska łyżeczka mąki pełnoziarnistej,
– 2-3 łyżki parmezanu.

WYKONIANIE:
1. Makaron ugotować al dente.
2. Na rozgrzanej oliwie podsmażyć pieczarki i cebulę, dodać pieprz i sól.
3. Dodać posiekany czosnek i pozostałe warzywa. Całość chwilę smażyć, a następnie dolać niewielką ilość bulionu i dusić kilka minut, do miękkości warzyw.
4. Na koniec dodać śmietanę zahartowaną gorącym bulionem spod warzyw oraz mąkę i wymieszać.
5. Na patelnię wsypać odcedzony makaron, dodać przyprawy i wymieszać.
6. Danie podawać posypane startym parmezanem i opcjonalnie posiekaną natką pietruszki.